DOLAR 6,8223
EURO 7,5691
ALTIN 379,35
BIST 105.520
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bayburt 22°C
Gök Gürültülü

Bayburt Kalesi’nde Çini Montajı Başladı

Türkiye’nin en büyük üçüncü kalesi olan ve surlarındaki mor ve mavi çinilerinden dolayı “Çinimaçin” kalesi olarak tarihteki yerini alan Bayburt Kalesi’nin surlarında çini montajına başlandı. 

Son yıllarda yerli ve yabancı turistlerin ilk ziyaret adresi olan Bayburt Kalesi’nde 2018 yılında sur onarımı ve kazı çalışmaları ile birlikte çinilerin yapımı için start verildi. 

12.yüzyılda kale komutanı Tuğrul bey tarafından kalenin şehre bakan surlarının bir bölümüne farklı renk ve şekillerde çinilerin monte ettirildiği tarihi kayıtlarda yer alıyor. Sabahları güneşin doğuşu ve akşam saatlerinde güneş batarken çinilerin şehre yansıttığı ışıkların görsel güzelliğini belli bir yaşa ulaşmış ve o günleri görmüş insanlardan dinlediğinizde söz konusu görüntüleri kafanızda farklı şekillerde canlandırabiliyorsunuz. 

2018 yılı Aralık ayında Bayburt Valisi Ali Hamza Pehlivan’ın talimatları ile kalede hayat bulacak çiniler için İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü koordinasyonunda Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Eski Çini Onarımı Anasanat Dalı Öğretim Üyesi Dr. Funda Koçer tarafında çalışmalar başlatıldı. 

Çalışmalar doğrultusunda farklı ebatlarda ve renklerde 9 adet çini ilk kez kale surlarına monte edildi. Asırlar öncesinde kale surlarına monte edilen ancak günümüzde orijinalinden eser kalmamış olan mor ve mavi çinilerin montajının devam edeceği belirtildi. İlk kez uygulanan çinilerin sayısı arttıkça görsel değişikliğin Bayburt Kalesi’ne nasıl bir imaj kazandıracağı şimdiden merak konusu haline geldi.

 

 

 

 

YORUMLAR
  1. dılçı dedi ki:

    TAŞLARI OYUP YAPMAK BENCE MANTIKLI OLMAMIŞ TAŞLARA ZARAR VERMEYİN .EVET FANYAS Gİ OLMUŞ DERZLERİ BİLE GÖRÜNÜYOR.İNŞALLA BİTTİĞİNDE BİRŞEYE BENZER.

  2. yusuf dedi ki:

    kardeşim en azından çiniyi yapıştırdığın malzemeye taşa uyumlu hale getir ne bu banyo fayansı gibi

  3. gada dedi ki:

    Sizcede çok çirkin olmamış mı ?

  4. pes dedi ki:

    13.Yüzyıl Erken Devir Türk Beylikleri döneminde de takip eden Anadolu Selçuklu döneminde de Türk Çini Sanatında böyle renkler kullanılmamıştır.Kim neye hangi ilmi veriye göre bunları yapıp monte ediyor.Türk Milleti böyle zevksiz,estetikten ve güzellik duygusundan uzak olabilir mi?Pes vallahi!

  5. YAVUZ dedi ki:

    BU NE ARKADAŞ HO BİR GÖRÜNTÜ OLDUMU,,ŞİMDİ BU NEYE BENZEDİ, TARİHİ KALEYE BU YAPILIRMI.BİR AN ÖNCE BUİŞTEN VAZGEÇMELİ…TÜRKİYEDE BU İŞLERİ YAPMA SANATI ANCAK BÖYLE BİZE YAKIŞIYO .YAPTIRANLARA NE DİYELİM.

  6. Bayburt Bayburt olalı dedi ki:

    Ecdadımız orada bulunan çinileri bir medeniyet mevhumu düşüncesi ile desenli ve işlemeli yapmıştı. Göze hitap eden estetik enfes çiniler bulunmaktaydı. Kaleyi inşa eden medeniyet Sivas’ta, Konya’da Erzurum’da ve Türkistan sahasında zamanımıza kadar ulaşan nice eşsiz eserler bıraktı. Bayburt Kalesi mimarisi ve çinileri ile bu halkanın güzel bir devamıydı.

    Türk kültür ve medeniyetinin güzide örneklerinden biri olan Bayburt Kalesi’ne yapılan estetiği olmayan ve banyo fayanslarını anımsatan ve üstelik üstünkörü bir yapıştırma tekniği ile duvarlara konulan bu ucubeler tarihimize ve medeniyet birikimimize yakışmamıştır.